•  
  •  
 

Title

Oral Communication at School: Beyond Words (a Sample of the Activity Developed by Teachers Trained on Research)

Resumen

El artículo se orienta a la comprensión de la formas de discriminación presentes en la comunicación verbal, en la relación maestro-estudiante, originadas por la condición de vida de la persona en casos de afrodescendencia y discapacidad, desarrollado en el macroproyecto formación política y para la ciudadanía en la escuela: mirada pedagógica, ético-moral y política, de la Universidad de La Salle. Los conceptos que enmarcan la investigación (discriminación, y reconocimiento del otro) se confrontan con las posibilidades del hipertexto desde la experiencia de los sentidos dispuestos en la navegación.

Palabras clave

discriminación, maestro, estudiante, comunicación, violencia

Abstract

The paper aims to understand the types of discrimination found in oral communication between teachers and students, generated by the life condition of people of African descent or with disabilities, developed in the political and citizen training macro-project at school: a pedagogical, ethical-moral, and political look at La Salle University. The concepts that frame the research (discrimination and acknowledgment of others) are faced with the hypertext possibilities from the experience of senses ready for navigation

Keywords

discrimination, teacher, student, communication, violence

Fecha de recepción

10 de diciembre de 2010

Fecha de aceptación

31 de mayo de 2011

Fecha de publicación

January 2011

Licencia Creative Commons

Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.

Tipo de documento

Artículo de Investigación

Editorial

Universidad de La Salle. Ediciones Unisalle

Compartir

COinS