Tutor 1
Cifuentes Bonett, Rosmery
Resumen
In Colombia, education has become one of the biggest challenges for the teaching training and integral formation of the citizen in the armed conflict. In this way, the peace process that Colombia is living since the year 2012, between the national government and the FARC-EP, our research rises up because of the need of identify the contribution from the “Licenciatura en Educación Básica con énfasis en ciencias sociales” of the District University Francisco José de Caldas, to the teaching training in peace and reconciliation, therefore our reaserch question is focused on how do we built experiences in teacging traning for the peace and reconciliation in the degree we have mentioned before.
Palabras clave
Formación profesional de maestros, Personal docente - Formación - Proceso de paz y reconciliación - Colombia, Conflicto armado - Educación - Colombia, Reconciliación - Colombia
Tipo de documento
Trabajo de grado - Pregrado
Licencia Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.
Fecha de elaboración
1-1-2015
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras
Facultad
Facultad de Ciencias de la Educación
Citación recomendada
Padilla Arias, S., Puentes López, L. V., & Rincón Escamilla, A. L. (2015). Experiencias de formación docente para la paz y la reconciliación. Retrieved from https://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/385
Publisher
Universidad de La Salle. Facultad Ciencias de la Educación. Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras