Tutor 1
Cabrejo Ruíz, Pedro Adolfo
Resumen
The representation of boys and girls has had significant changes throughout history. Different researchers, educators and academics have joined efforts to understand it as far as a cultural construction. That is the reason why this state of art presents ethnographic investigations in Colombia that provide different representations of boys and girls in educational scenarios specifically. From these representations done by the investigators, a categorization is done from each one of them and an analysis of each representation
Palabras clave
Diferencias individuales en niños, Educación preescolar, Etnología, Filosofía de la mente en niños, Identidad (Psicología), Indentidad sexual, Individualidad, Investigación cualitativa, Mente y cuerpo, Psicología infantil
Tipo de documento
Trabajo de grado - Pregrado
Licencia Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.
Fecha de elaboración
1-1-2016
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras
Facultad
Facultad de Ciencias de la Educación
Citación recomendada
Molano Alarcón, A. M., & Ramírez Antivar, A. M. (2016). Estado del arte: investigaciones etnográficas en Colombia de representaciones de niños y niñas entre el periodo de 1997-2014. Retrieved from https://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/732
Publisher
Universidad de La Salle. Facultad de Ciencias de la Educación. Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras