•  
  •  
 

Title

Ethical-political knowledge: constituents of the foundation in the Social Work intervention

Resumen

El artículo establece la relación entre los conocimientos éticos y políticos como elementos constitutivos del sistema conceptual para leer la fundamentación de la intervención de Trabajo Social. La primera parte da cuenta de los resultados obtenidos en la investigación “fundamentación de la intervención de Trabajo Social: sistema conceptual y avances” desarrollada en el programa de Trabajo Social de la Universidad de La Salle entre los años 2008-2009. La segunda presenta, a modo de propuesta, la posibilidad de desarrollar en y desde el Trabajo Social, proyectos ético-políticos que superen las nociones abstractas y avancen hacia procesos que se concreten en la realidad, en el mundo social y en la vida cotidiana.

Palabras clave

sistema conceptual, fundamentación, Trabajo Social, proyecto, ético-político

Abstract

The article establishes the relationship between Political and Ethical knowledge as part of the Conceptual System for reading the Social Work’s fundamentational predicate for the intervention. The first part presents the results of the research named “Social Work’s interventional Fundamentation: Conceptual System and its Advances” developed in the Social Work program at La Salle University on 2008-2009. The second part presents the proposal as an opportunity to develop Ethical-Political researches beyond the abstract notions which go toward into processes which become into reality based on Social Work for the world and life.

Keywords

conceptual system, predicate, social work, research, ethic and politic

Fecha de recepción

15 de julio de 2009

Fecha de aceptación

6 de agosto de 2009

Fecha de publicación

2009-10-01

Licencia Creative Commons

Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.

Tipo de documento

Artículo de investigación

Editorial

Universidad de La Salle. Ediciones Unisalle

Compartir

COinS