Tutor 1
Castañeda Trujillo, Jairo Enrique
Resumen
Along this topic of research the worry appeared for improving the linguistic productive skills of the students of ELE. In consequence, one resorted to the analysis of a bilingual dictionary, with the intention of identifying the needs, the problems and the requirements that the users have. The previous thing, it allowed to determine that several times the student does not rely on the sufficient information about the dictionary that it can help them in their process of approximation and learning to the language the Spanish puts in this case, on not having been able to choose a suitable copy.
Palabras clave
Lexicología, Lenguaje y lenguas - Diccionarios, Uso - Diccionario poliglotas, Lenguaje y lenguas - Enseñanza
Tipo de documento
Trabajo de grado - Pregrado
Licencia Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.
Fecha de elaboración
1-1-2015
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras
Facultad
Facultad de Ciencias de la Educación
Citación recomendada
Ayala Muñoz, M. A., Niño Espinosa, J. L., & Fuentes Riscaneo, A. L. (2015). Importancia del diccionario bilingüe en la enseñanza del español como lengua extranjera. Retrieved from https://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/444
Publisher
Universidad de La Salle. Facultad Ciencias de la Educación. Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras