Tutor 1
Lucero Babativa, Edgar
Resumen
Este estudio de investigación busca identificar cómo los profesores educadores de inglés en la Licenciatura en Lenguas Extranjeras, Facultad de Ciencias de la Educación, en la Universidad La Salle, entienden el conocimiento experiencial en relación con la enseñanza del idioma inglés, y cómo éste contribuye a la planificación y desarrollo de las clases de idioma inglés. El estudio está encaminado alrededor de la fenomenología para analizar entrevistas y observaciones realizadas con cuatro profesores educadores de licenciatura del programa. Los descubrimientos muestran que el conocimiento experiencial del profesor de licenciatura del idioma inglés es esencial en el momento de pensar acerca de sus planeaciones y desarrollo de sus clases de enseñanza
Resumen en lengua extranjera 1
This research study looks to identify how English language teacher educators in the BA in Foreign Languages, Education Sciences Faculty, at La Salle University, understand experiential knowledge in relation to English language teaching, and how it contributes to planning and developing English language classes. The study walks around a phenomenological study to analyze interviews and observations with four teacher educators of the program. Findings demonstrate that English language teacher educators’ experiential knowledge is essential at the moment to think about their planning and develop their teaching classes. According to the results, experiential knowledge contributes to teachers-educators’ thoughts, perceptions, use of tools, goals and relationships they have with students, all linked with the success of teaching practices.
Palabras clave
Conocimiento experiencial, Profesores de licenciatura del idioma inglés, Educación de enseñanza del idioma inglés, Experiential knowledge, English language teacher-educators, English language Teaching Education
Tipo de documento
Trabajo de grado - Pregrado
Licencia Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.
Fecha de elaboración
2019
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras
Facultad
Facultad de Ciencias de la Educación
Citación recomendada
Guana Rodríguez, L. A., & Vargas Ardila, J. E. (2019). English language teacher educators’ experiential knowledge in classroom practices. Retrieved from https://ciencia.lasalle.edu.co/lic_lenguas/874
Publisher
Universidad de La Salle. Facultad Ciencias de la Educación. Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras
Included in
Bilingual, Multilingual, and Multicultural Education Commons, Educational Administration and Supervision Commons, Educational Assessment, Evaluation, and Research Commons, Educational Leadership Commons, Educational Methods Commons, Educational Psychology Commons, Educational Technology Commons