•  
  •  
 

Title

Teaching for understanding: And integrated vision of the fundamentals and teaching strategies

Resumen

Este artículo constituye una revisión teórica de los fundamentos de la Enseñanza para la Comprensión. Analiza las relaciones entre la Enseñanza para la Comprensión con las teorías pedagógicas y cognitivas y con distintas estrategias de enseñanza. Es el resultado de una experiencia de formación de docentes en el marco de la Enseñanza para la comprensión (EPC) desarrollada dentro del programa de competencias ciudadanas, en el que participaron docentes de la Universidad de La Salle y profesores de la I.E.D. Nuevo Chile.

Palabras clave

enseñanza para la comprensión, contenidos, propósitos, métodos, formas de comunicación

Abstract

This article is constituted by a theoretical reflection of the fundamentals of Teaching for Understanding (TFU). Analyzes the relationship between Teaching for Understanding along with different teaching strategies and cognitive and pedagogical theories . It is also the result of a teacher training experience in citizenship competencies within the Teaching for Understanding framework.(TFU), in which teachers from La Salle University and I.E.D Nuevo Chile participated.

Keywords

teaching for understanding, contents, purposes, methods, communication ways

Fecha de publicación

January 2005

Licencia Creative Commons

Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.

Tipo de documento

Artículo de Investigación

Editorial

Universidad de La Salle. Ediciones Unisalle

Compartir

COinS