Tutor 1

Cuervo Alzate, Lady Viviana

Resumen

This bibliographic research seeks to identify the existing literature about English Language Teaching (ELT) for children with cognitive disabilities in the last ten years at a national and international level, through the exploration, classification, and characterization of 50 documents. The method used was documentary research and the approach was qualitative in order to contribute to the knowledge of education of professionals who may encounter this type of population in an ELT class. The data collection and data analysis used in this research was a process that contains four steps called, data collection, data reduction, data display, and conclusion. As results we found that although teachers have been in the field of teaching for a long time of experience, this is not enough when guiding an inclusive classroom. For this reason, it is relevant to have a commitment of both educational entities and teachers prioritizing attention to the different needs of their students promoting an inclusive environment in the classrooms. We can conclude that through the characterization of the documents exists a lack of knowledge and difficulty on the part of teachers about the ELT inclusion in children with cognitive disabilities as there is not much research about this topic in Colombia. For this reason it is important to recognize and understand the theme of cognitive disabilities to promote and improve the laws and proposals that will be consolidated in education in order to improve the right to education of this population.

Resumen en lengua extranjera 1

Esta investigación bibliográfica busca identificar la literatura existente sobre la Enseñanza del Idioma Inglés (ELT) para niños con discapacidad cognitiva en los últimos diez años a nivel nacional e internacional, a través de la exploración, clasificación y caracterización de 50 documentos. El método utilizado fue la investigación documental y el enfoque fue cualitativo con el fin de contribuir al conocimiento de la educación de los profesionales que pueden encontrarse con este tipo de población en una clase de ELT. La recolección de datos y el análisis de datos utilizados en esta investigación fueron mediante un proceso que contiene cuatro pasos, recolección de datos, reducción de datos, visualización de datos y conclusión. Como resultados encontramos que, si bien los docentes llevan mucho tiempo en el campo de la enseñanza, esto no es suficiente a la hora de orientar un aula inclusiva. Por esta razón, es relevante contar con un compromiso tanto de las entidades educativas como de los docentes priorizando la atención a las diferentes necesidades de sus alumnos promoviendo un ambiente inclusivo en las aulas. Se puede concluir que, a través de la caracterización de los documentos, existe un desconocimiento y dificultad por parte de los docentes sobre la inclusión en ELT a niños con discapacidades cognitivas, ya que no hay mucha investigación sobre este tema en Colombia. Por esta razón, es importante reconocer y comprender el tema de las discapacidades cognitivas para promover y mejorar las leyes y propuestas que se consolidarán en la educación a fin de mejorar el derecho a la educación de esta población.

Palabras clave

Cognitive disabilities, ELT, Children, Inclusion, English professionals, Educational environments

Tipo de documento

Trabajo de grado - Pregrado

Licencia Creative Commons

Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.

Fecha de elaboración

2022

Programa académico

Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras

Facultad

Facultad de Ciencias de la Educación

Publisher

Universidad de La Salle. Facultad de Ciencias de la Educación. Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras

Compartir

COinS