•  
  •  
 

Title

Comprehensive Sexual Education and Argentine University Teacher Training: the Case of Literature

Resumen

El artículo presenta resultados parciales de una investigación en torno a la formación docente en educación sexual integral, que retoma tres momentos del trabajo en una unidad académica de una universidad pública de la Ciudad Autónoma de Buenos Aires (CABA). Primero, se analizan datos cuantitativos de una encuesta administrada a lxs futurxs profesorxs de letras; luego, se retoma información cuanti y cualitativa obtenida de los programas de esa carrera; después, se consideran entrevistas en profundidad realizadas a docentes de una instancia curricular en la que hemos abordado un trabajo conjunto. Finalmente, se esbozan algunas ideas sobre los alcances de la ESI.

Palabras clave

educación sexual integral; formación docente; letras; universidad; currículum

Abstract

The article presents partial results of a research on teacher training in Comprehensive Sexual Education, taking up three moments of work in an academic unit of a public university in Buenos Aires City. First, it analyzes quantitative data from a survey administered to future teachers of Literature; then, it takes up quantitative and qualitative information obtained from the programs of that career and, later, it considers depth interviews carried out with teachers of a curricular instance in which we have approached a joint work. Finally, it outlines some ideas about the scopes of CSE.

Keywords

comprehensive sex education, literature, teacher training, university, curriculum

Digital Object Identifier (DOI)

https://doi.org/10.19052/ap.vol1.iss79.3

Fecha de recepción

29 de julio de 2021

Fecha de aceptación

17 de agosto de 2022

Fecha de publicación

2023-06-08

Licencia Creative Commons

Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.

Tipo de documento

Artículo de investigación

Editorial

Universidad de La Salle. Ediciones Unisalle

Compartir

COinS